My Words


Hye Guyz....

Rite Now Baby tengah study kat UiTM Melaka..
course Mass Communication Part 3.
kalau lambat update tu... jangan marah ye..



Bizi Dengan Event & Tarian
Bizi Dengan Assignment
Bizi Dengan Event UiTM
Bizi Dengan Kelas yang pack..

Monday, March 2, 2009

Salah Ke?

Setiap manusia dilahirkan dengan pelbagai sifat dan perangai.... Manusia juga dilahirkan dengan pelbagai jenis perasaan... ade perasaan suka, marah, benci, cemburu, sakit dan lain2.. itu lumrah kejadian manusia.

bukan tuh sebenarnya yang baby nk cakap disini..... masing-masing punya hak untuk merasai perasaan itu... dan salahke baby turut merasai perasaan sedemikian... salah ke baby nak rasa suka pada seseorang? benci seseorang? cemburu pada seseorang? sakit hati dengan seseorang? salah ke? walhal perasaan tu hadir mengikut keadaan dan situasi sekeliling.... tak mungkin kita mara tanpa sebab ....

baru-baru ini...... ada yang mempersoalkan perasaan cemburu yang timbul pada baby... salah ke aku mencemburui pada mereka.... sedangkan baby berhak untuk rasa cemburu.... kerana perasaan itu adalah hak peribadi baby untuk kemukakan kepada umum. hmmm.. biarlah rahsia akan apa yang berlaku pada diri baby ngan orang ituh..... lama-lama akan diketahui juga..... mungkin.... tp bukan sekarang.

hmm.. ade juga yang mempertikaikan perasaan suka baby.. kenapa ekk?? salah ke baby suka nak berkawan ngan orang? salah ke baby nak bermesra dengan semua orang? salah ke baby sayang semua kawan-kawan baby.... salah ke?

hmmm.. lain orang lain pandangan dan persoalan.. masing-masing punya cara dan gaya sendiri... hmmm biar lah ape yang terjadi.... ia membantu baby untuk lebih berhati-hati.

2 luv me:

Suryss said...

itu semua lumrah manusia..So..dun care wat people say

Baby said...

tp x ley gak klu ignore semua surii..
nnt org ckp gakk...

Post a Comment